Årstider, bra eller dåliga?

Det som är mysigt med hösten är just dessa dagar då bladen på träden börjar bli gula och falla av, det ska även vara blå himmel och lite halvkyligt ute. Då kan jag säga att den är mysig annars är den bara besvärlig. Jag är en sommarmänniska som knappt tål kyla, fryser för ingenting oavsett hur mycket kläder jag har på mig. Även fast jag tycker att vintern kan vara mysig någon gång ibland där också så lider jag mig igenom den. De mysiga stunderna är framför brasan med en kopp var oboy när det är snöstorm ute, julafton och nyårsafton. Man tänker ju att sommaren tar upp halva året och vintern den andra (om vår och höst räknas som varma och kalla perioder) men det är ju inte riktigt så, utan vintern sträcker ut sig i ca 3/4 delar av året och sen har vi bara 1/4 av sol och värme. Detta låter jättedeppigt, jag vet. Men det är lite tragiskt ändå.. 

                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0