Cool lampa som man kan göra själv

Har suttit med arkitekprovet i 2 timmar nu och har inte ens hunnit klart med en uppgift och jag ska göra tre. Jag har två veckor till på mig men ska hinna plugga till min tenta också.

Mitt uppe i allt skissande hittade jag en blogg som tog upp hur man gör en grymt cool lampa. Såhär blir resultatet :



Den var inte så svår att göra heller. Hon beskrev det såhär:
* Man tar en pilatesboll, uppblåst såklart (går nog lika bra med en ballong)
* Lägger en rulle papperssnöre i en hink med tapetklister
* Sen virar man snöret slumpmässigt runt bollen
* Lämna ett hål högst upp
* Torka ca 1 dygn
* Ta ur luften ur bollen och lirka ur den ur lampan, då går den att återanvända

Detta måste jag pröva, älskar att pyssla och detta kan man ju verkligen få användning av. Pussel och inredning, det är min stil det


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0