Lever snålt denna månad

Usch vad jag är mätt, är nästan äcklat mätt. Hatar när man är det. Pratade med mamma i telefon för ett tag sen, har inte pratat eller sett henne sen i onsdags. Hon har vart nere i växjö och pluggat och idag har de varit hos farmor på middag. Missade självklart det eftersom jag jobbade. Hörde vilken brak middag de hade ätit, blev lite smått avundsjuk. Ingenting går ju upp emot farmors goda middagar och hennes mumsiga fika. Är lite surt att man inte kunde följt med.

Är även lite småsur eftersom jag kommer få en fjuttlön denna månad. Förra månaden blev det inte så mycket jobb i och med att jag hade en massa annat att göra. Då får man ta smällen den här månaden istället. Hela min lön kommer i stort sett gå åt till sötnosens present. Tänker inte snåla med den för har planerat i månader vad han ska få och då ska inte pengarna få stå ivägen. Vad fult detta låter märker jag nu, men så ligger det till iallafall. Får väl smutta lite på semesterpengarna lite om jag inte klarar mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0