Mi underbara jul

Har inte skrivit på några dagar jag vet men jag har haft så mycket annat för mig. Julen var underbar, hur mysig som helst. Vi var hos farmor i år och som vanligt börjar vi med att kolla på Kalle Anka och sen äter vi en sjudundrands julmiddag. Varför äter man så mycket för? Sen var det dags för paketöppning och jag blev så glad för jag fick verkligen allt jag hade önskat mig. Visserligen stod det inte många saker på min önskelista men jag fick allt iallafall. Smarta jag.
Framåt 11 kom vi hem, jag var chafför eftersom mamma och pappa ville dricka snaps till maten så jag erbjöd mig själv att köra hem (man ska vara snäll på julafton).
Direkt när jag kom hem så stack jag iväg till Krippe för att fira lite jul med honom så vi kunde byta presenter. Han fick en Klocka av mig eftersom han hade stort behov av det. Men det var inte bara jag som hade tänkt den tanken. Han hade fått 2 andra klockor samma kväll så det var lite surt eftersom jag trodde att det skulle bli en perfekt julklapp till honom. Men iallafall. Öppnade mitt STORA paket, och jag skojjar inte, det var STORT. Han hade slagit in en flyttkartong och i den låg 4 par skor. Blev överlycklig. Han är sjukt söööt.

Juldagen hände det inte speciellt mycket på. Det blev mest att vi sov ut och bara tog det lungt, vi var ioförsig ute på en pub men alla var sjukt sega så man kunde lika gärna stannat hemma.

Igår på annandag jul jobbade jag först i 5 timmar. Efter det var det gärnet hem för att sedan gå hem till Krippes mamma och käka middag med hans släkt. Det var mysigt. Vi lekte lite med hans systerbarn och man blev bra trött efter det. Skulle även försöka fixa mitt tangentbord på min bärbara dator men det gick inget vidare. Ska prova några sakert till men om inte det funkar blir det till att jag köper ett nytt tangentbord. Inte mer med det. Framåt 11 kom vi hem till Krippes pappa och vi kom inte i säng förns runt 2. Tiden bara flög iväg och man somnade ju direkt när man lade huvudet på kudden. Detta var min jul. Hur har eran jul varit?
Nu sitter jag här idag och ska försöka vara lite duktigare på att uppdatera min blogg. Vad jag vet nu så kommer det inte hända speciellt mycket idag så några inlägg kan man ju klämma in. Ska försöka visa mina fina skor jag fick från sötnosen.

Puss sålänge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0