Missnöjd och Irriterad

Hej alla mina vänner, är lite smått irriterad nu och jag ska berätta varför.
Igår var jag inne i stan men min syster och handlade på mellandagsrean, var ganska duktig för jag hade skrivit upp allt jag behövde och utöver det blev det bara en tröja och ett halsband. Men ska komma till saken. Jag köpte hårfärg för tyckte att jag skulle bli lite blondare till nyår, för hade en sådan extrem utväxt. Brukar i vanliga fall bara slinga mitt hår men nu tänkte jag att jag skulle färga hela håret blond. Köpte H&M färg för den brukar jag slinga med och det blir fina slingor av dem men när allt var klart så kan jag säga att det inte var LITE blond. Jag blev knallgul, ett riktigt ljushuvud. 

Det första jag gjorde idag var att åka ner och köpa en ny hårfärg, som hette naturligt blond. Den skulle passa bättre för jag tycker inte om att det ser färgat ut, vill att de ska se så normalt ut som möjligt. Jag fick bort det knallgula så nu är det mer åt det blonda hållet men det är fortfarande lite för ljust för mig. Varför det inte blev så som det stod på förpackningen är nog för att jag blekte det igår. Det är svårt att få ut er blekning, om man inte vill färga det brunt men mitt löshår är blont så var tvungen att ha den färgen. Nu har jag redan färgat det två gånger så nu vågar jag inte färga det på ett tag, även fast jag vill det. Ska vänta i 2 veckor och sen färga det igen. Det brukar ju mörkna lite med tiden så det ska nog ordna sig. Hoppas jag.

En sak är iallafall säker. Jag ska aldrig mer färga hela håret blont, jag håller min nog till slingor i framtiden. Ska även ge lite råd. Färga inte några dagar innan din speciella dag som du vill bli fin till, färga det några veckor innan för om det blir fel har du tid på dig att färga om det.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Du är fin ändå gumman! :) <3

2009-12-29 @ 18:18:42
URL: http://sofielholm.blogg.se/
Postat av: Olli

pernilla pernilla då :( sitter här på jobbet har as tråkigt heh

2009-12-29 @ 20:38:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0