Snökaos?

Äntligen hemma efter detta snökaos. Dagen började runt 8 då jag skulle till bussen som aldrig kom. Eller den kom efter 20 min. När jag kom ner till centrum var tåget försenat så kom in till stan 45 min senare än vanligt. Sen skulle man hem också. Tåget hem var försenat även det men då hade vi faktist tur för vi kom dit bara några minuter innan det kom in. Sen kom vi till tumba. Och vad är problemet då? Jo busschafförerna strejkar och vill inte köra. Och innan vi fick veta det så hade vi väntar i 30 min. Men ringde sötnosen och han kom och hämtade oss i tumba. Söt som han är. Han var tvungen att skotta ut bilen. Så kan ni tänka er hur mycket snö det ligger på marken. Nu har det iallafall slutat snöa och solen börjar titta fram.
Jag tycket inte illa om snö och vill jättegärna ha snö till jul men jag hatar när det blir kaos och man inte kommer någon vart. Tror vi va inne i stan i totalt 30 min och vi åkte 8 imorse och kom hem 1. Resten av tiden har vi väntat och frysit fötterna av oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0