Flyttlådor, kläder, damm. Men kul är det

I lördags hade jag en jätte mysig väll med min väninna Fia. Hon kom till mig runt halv 8 och då åt vi en god middag tillsammans med min syster. Sen satt vi och pratade och pratade. Gick upp till Oliver en snabbis och sen gick vi på promenad och pratade ännu mer. Runt 01.00 åkte vi och hämtade mamma och pappa från en fest som de var på och när vi kom hem gjorde vi oss redo för att sova. Men vi somnade inte förns 03.00 för att vi låg och pratade. Vi kom på nya saker att prata om hela tiden så man kunde inte få stopp på oss. Men vi hade ju inte setts på länge, eller setts hade vi men inte varit med varandra själva utan våra pojkvänner.
Skulle upp tidigt igår för att jag jobbade så man fick ju ta det att man var trött. Men det var det värt.

Just nu sitter jag hemma hos Krippe, han flyttade hem från Linköping igår så hela kvällen/natten igår ägnade vi åt att packa upp alla hans saker. Håller även på att paka upp nu och resna ut hans pappas gamla saker så Krippe får lite utrymme för sina saker och kläder.

Jag ska även försöka hinna med att baka pepparkashus. Sen 2 år tillbaka har jag designat mina egna pepparkakshus så man måste göra det från grunden. Det tar ett tag men det är mycket roligare än att köpa färdiga delar och bara sätta ihop. Resultatet blir lite speciellare. Detta år kommer det bli en liten pepparkaksstad med en massa små hus. Kommer lägga in bilder på det när det är klart.

Nu ska jag fortsätta att hjälpa Krippe med hans saker. Håller för tillfället på med hans garderob som är en liten Walk-in-closet. Är lite avundsjuk för det är något jag länge drömt om att ha. Men ska sno en hylla där inne så jag kan säga att jag har en jag med :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0