Klänning efter min vision.

Färgade om mina slingår igår men köpte vanlig hårfärg. Ville ha en sling mössa men de sålde inte det separat på H&M. Tycker inte om att köpa slingfärgen för det är så lite i den så jag köper alltid blekningsfärg och kör med mössa eller slingar för hand. Självklart blir det snyggast resultat med mössa, det blir dock inte ända längst ner till hårbotten, vilket är en liten nackdel. Men slingorna blir mer jämna med mössa. Eftersom jag inte hade någon mössa så gjorde jag en egen av en plastpåse. Det var lika bra som en mössa. Man får bara göra hål innan man sätter den på huvudet och även klippa till den lite. Resultatet blev iallafall bra pch jag är nöjd.

Idag ska jag och mamma åka till Sunbyberg och köpa tyg. Varför just Sunbyberg kanske ni undrar men de ska tydligen ha ett ganska stort utbud till förmånliga priser. Min syster ska hjäpa mig att sy en klänning till nyår som jag har designat. Hon går en sylinje på gymnasiet så hon kan det där, hon har gjort många snygga saker hittils. Jag har försökt att leta efter en klänning väldigt länge nu men aldrig hittat någon som jag vill ha utseendemässigt. Har en vision om hur den ska se ut, så det enklaste är att man syr den själv kom jag på. Då finns det verkligen ingen annan som har den heller. Så idag blir det att jag köper tyg och alla tillbehör, sen får vi se när syrran har tid att sy den. Hoppas på snart.

                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0