Vaccinera mig eller inte?

Jag är väldigt tveksam till om jag vill ta vaccinet mot svininfluensan eller inte. Folk som har haft den verkar ju inte ha lidit mer än dem som har tagit sprutan. Oavsett om jag får svininfluensan eller tar vaccinet så kommer man ändå drabbas av samma symptomer som feber och sådant. Plus att jag nu läst tre inlägg som folk inom vården har skrivit, och de tänker inte ta den. Så jag velar fram och tillbaka, jag vet ju inte hur jag kommer att reagera mot sprutan fören jag har tagit den så på den biten känner jag mig väldigt osäker. Jag vet inte riktigt vad jag tror på heller, många som har tagit sprutan säger att de bara fått ont i armen ett tag efter men nu snackas det väligt mycket om att det kan vara farligt 20-30 år fram i tiden. Jag vill nog vänta ett tag till, jag tycker inte att ett vaccin ska ge en feber för inget annat vaccin har gjort det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0