Jobb?

Varför är det så himla svårt att få ett jobb. Det kan ju inte bara bero på lågkonjukturen även fast den har en stor del i det hela att göra. Jag söker minst 5 jobb om dan och tror ni jag får nått.. NEJ!
Det hela handlar om kontakter vilket man inte har som 19 åring och om man har det så har man jävligt tur.
Jag kan fatta att det är många som söker men man kan väl ialla fall skicka ett mejl där det står att man inte fått jobbet istället för att man ska ha förhoppningar. För de är dem jag lever för, för tillfället.
De enda jobben som finns nu är typ bara telemarketing, och det låter ju jättekul.. eller inte.. vet hur mycket jag hatar när de ringer hem till mig och ska försöka sälja nått..

Aja ska väl fortsätta leta jobb nu, man måste väl få nått nångång.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Håller med dig gumman. Man bara kämpar och kämpar men ändå ger det inget resultat ...

2009-09-10 @ 12:35:05
URL: http://sofielholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0