Hemsk dag

Dagen har varit hemsk idag, är så sjukt irriterad på allt och alla. Vill bara dra ut alla tankar och börja om på nytt. Jag hatar att vara den som ojjar sig om saker och känner sig osäker. Jag håller verkligen allt inom mig och bygger upp allt tills det går ut på någon annan. Ibland önskar jag bara att man kunde byta liv med någon. Om man får välja vem som helst och bara leva det livet så skulle jag absolut välja någon som älskar sitt liv, vad de håller på med, vilka de lever med, inte bry sig om allt som händer och bara bli omtyckt för den man är. Jag skulle inte säga att jag inte älskar mitt liv men ibland känns allt så meningslöst. Visst dem kanske inte har det så bra hela tiden men det skulle ändå kännas så mycket bättre. Att få jobba med det man vill och slippa bekymra sig över vilken utbildning man ska välja, man vet inte ens om man kommer in.

Jag har ju stora planer på att bli arkitekt men för mig känns det nästan omöjligt att komma in. Jag har varken rätt intagningspoäng och inte heller rätt poäng på högskoleprovet. Enda chansen för mig att komma in är via arkitektprovet och det vet man ju inte hur de bedömer. Man kämpar och kämpar men ändå kommer man ingen vart. Önskar man kunde få allt serverat på silverfat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0