Tävling mot tiden

Snart tar min hjärna eld, men det positiva är att jag har hittat en rolig sida där man kan lära sig glosorna som jag har till på fredag. Man ska nämligen fylla i det rätta ordet i en mening. Vilket gör det mycket enklare att lära sig dem, man får allt som i ett sammanhang. Provet kommer även vara uppbyggt på det sättet så jag hoppas att det inte kommer allt för svåra ord.

Kom öven på en sak som min gamla lärare sa till mig för något år sen. Man ska plugga intensivt i 20 minuter, sedan ska man ta en paus på 10-15 minuter för att vila upp sig lite och sen börjar man med sitt 20 minuters pass igen. Och så ska man hålla på ett tag men utav detta ska saker och ting falla på plats och inlärningen blir optimal. Testade det faktiskt en gång när jag pluggade matte, hade pluggat ett bra tag och satt fast på en uppgift, jag tog en kort paus och när jag kom tillbaka till matteboken och talet så klarade jag det utan problem. Allt handlade om hur trött jag var i huvudet.

                   

Kommentarer
Postat av: amelie

SV: Ja det kan jag tänka mig haha, men resultatet blev vackert :D

2010-02-23 @ 17:00:22
URL: http://ameliesandell.blogg.se/
Postat av: S Guzman

Ja verkligen ;o

2010-02-23 @ 20:41:24
URL: http://susannaguzman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0