Vill igen

Nu är jag hemma igen efter en massa ärenden. Var ju inne i stan för min smink kurs och det var hur bra som helst. När jag kom hem var jag tvungen att skjutsa syster till träningen eftersom pappa är sjuk, sen var jag även och handlade. Efter det fick jag slänga i mig maten för att sedan åka och hämta syster från träningen.

Fick en massa bra tips och knep från sminkören om hur man ska behandla sin hud och hur man ska applicera sminket. Vi började med att göra ren huden men sminkrengöring, sen peeling och sen lade hon på en ansiktsmask. Därefter var det dags att smörja in huden, detta tyckte hon att man skulle göra väldigt ofta men det kommer jag nog inte göra. Det tar lite för lång tid för mig.
När rengöringen var klar så började hon sminka mig. Hon lade på concealer runt ögonen för att få bort de rödblåa ringarna under ögonen och även dölja några röda fläckar. Efter det var det dags för fondation och puder så att sminket sitter. Sen var det dags för sotning av mina ögon, jag fick välja färg och tog då lila. Resultatet blev väldigt bra och jag är jättenöjd. Den här kursen hjälper min på traven när det gäller sminkning. Hoppas bara på att man kan få det lika fint när man ska göra det själv.

När kursen var slut fick jag välja produkter, jag tog det mesta som hon använde på mig. 
                           
fr.h. Peelingmask, rengöringsskum, rouge, puder, ögonskugga "endless" och "muffin", concealer, sotningspensel.


Såhär blev resultatet, det var lite svårt att få en bra bild på sminket men detta får duga.
                                   
                         
                           


Jag är jättenöjd med den här kursen, skulle vilja ta en till. Nästa gång blir det nog en gruppkurs på 3 timmar och se vad som händer där. Mer tips och råd finns att skriva upp.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0