Känner mig lite stressad

Första dagen i skolan gick ju bra men man hade nästan ingen tid att lära känna någon för när introduktionen var klar så rusade alla ut och åkte hem. Innan fanns det lite tid men jag är inte den personen som kan gå fram till någon och börja prata. Är för blyg för sånt, men ska försöka lösa det på något sätt.
Vi har fått välja vilken grupp man vill vara i eftersom vi är så många och har ingen aning om vilka som är i min grupp utan det återstår att se när första lektionen är i gruppen. Vilket är om 2 veckor tror jag. Innan dess ska man väl ha raggat upp nån att snacka lite med hoppas jag så man inte känner sig allt för ensam. Det är ju trots allt några lerkioner innan dess.

Har varit och hämtat två böcker från bibblan idag och jag kan säga att jag blev förvånad när jag såg dem. De är JÄTTE tjocka. Den ena är en litteraturbok och den hade lövtunna sidor, alltså bibeltunna sidor med mini text. Och denna skulle vara "the shorter ed", my ass. Hur tjock är den vanliga boken då?
Den andra boken var väl lite tunnare och lagom stor text så den har jag inte så mycket ångest för, bara lite hur jag ska hinna läsa den.

Fick även reda på att det var mer kurslitteratur som vi var tvugna att få tag på, varav en ska vi ha läst 4 kapitel i till på måndag så vi är förberedda inför lektionen. Känner mig lite smått stressad för vet inte vart jag kan få tag i boken plus att jag jobbar i helgen så vet inte hur jag ska få tid. Men allt sådant löser sig förhoppningsvis. Är ledig imorgon så då får jag gå på jakt efter den boken.

Nu ska jag börja med maten. Mamma och pappa åkte precis iväg för att se Avatar. Smått avundsjuk för vill se den jag med men ska tvinga med Krippe i helgen om jag har tid för det. Så till middagen blir det bara jag och syrran.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0