Min helg i Sälen

Nu är jag hemma igen efter 4 dagar i sälen. Jag skulle faktist blogga när jag var där uppe men av någon anledning så fungerade inte vårat trådlösa internet på min pappas nya dator. Så det sket sig. Men jag har haft det jätte kul. Får sammanfatta min lång weekend nu istället.
Vi kom upp rätt sent på torsdagen så då blev det ingen åkning i backen, eller vi var väl uppe runt 18.00 men backarna stänger 16.00 så vi hann helt enkelt inte. På fredagen gick vi upp tidigt eftersom backen öppnade 09.00 så vi ville hänga lite på låset. Men efter all hyra och köp av liftkort så var klockan redan 10.00 så vi var inte först ut.

Första dagen fungerade inte sittliften heller så det blev ju lite jobbigare att ta sig upp till toppen. Vi fick helt enkelt ta ankarliften och man blir ju så trött i benen av den, särskillt när man åker snowboard då nästan all tygnd sitter på ett ben. Tror vi åkte totalt 6 timmar den dagen. Senare på kvällen begav sig jag och Krippe till badhuset och skulle bubbla bubbelpool, men den var ju smockad av en massa folk. Det var kö för att få komma i, jag överdriver inte. Det var verkligen kö. Den rengörs ju var 15-20 minut så där imellan hann de komma rätt mycket folk. Jag och Krippe orkade inte stå i kön hela tiden så vi simmade runt i bassängen och hoppades på att vi skulle få plats, och det fick vi tillslut och då lämnade vi inte våra platser.

På lördagen skulle vi ut tidigt också men så blev det inte riktigt, vi vaknade helt mörbultade och det var en pina att kliva ur sängen. Träningsvärk nästan överallt. Som tur var fungerade sittliften denna dag så det fick oss att pusta ut. Det var även varmare, varmast var nog på toppen. Vi stannade mitt i backen och solade lite, solen är väldigt stark där uppe i sälen. Vi var i Tandådalen, där jag har vart sedan jag var liten, så alla backar var igenkända.

Lördagsåkningen blev inte lika lång som på fredagen, efter lunch tvingade vi oss ut för att åka en sista gång innan det var dags att lämna tillbaka våra hyrda saker, och självklart ramlar man mest då. Så är det alltid för mig. När det börjar lida mot sitt slut kommer skadorna. Tror det var näst sista åket, jag tog extra med fart så att jag skulle komma längre fram till liftarna och självklart vrider sig hela snowboarden och fastnar på en snökant och hela jag flyger bakåt och ramlar med rumpan på en isfläck, eller det var nog hårt packad snö. Kändes som rumpbenet gick av. Jag försökte ta emot mig med handen och då vred sig hela tummen. Det blev inga allvarliga skador som tur är men det gjorde väldigt ont kan jag säga. Jag kom undan med ett par blåmärken och lite träningsvärk.

Detta var min helg i sälen. Mysig men väldigt jobbig. Tog lite bilder från toppen då det var som varmast.

  

Syster och Krippe                                       Jag (Syrran och jag har identiska kläder, jag vet)
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0