Sällskapsspel - Inne eller ute?

Kom på en sak nu som jag skulle ta tidigare idag men har helt glömt bort det. När jag åkte till morfar så tog de upp en sak om sällskapsspel på radion. Om hur många som spelar sällskapsspel nuförtiden. Och då var det en ung kille som sa att det är inte så ungdomligt längre utan nu har elektroniken tagit över helt och hållet. Man klassades helt enkelt som töntig eftersom man ska hålla sig till elektroniska saker nuförtiden. Det var inte riktigt exakt dessa ord men det var ungefär så han menade.
Jag kan inte riktigt hålla med om det, jag älskar sällskapsspel. När man är många kan man ju inte direkt ta fram en dator och spela på. Där kan man ju som max vara 2. Sen finns det ju playstation och x-box och allt det där men där kan man ju som mest vara 4. Vad ska man göra om man är fler då? det är ju inte speciellt kul att sitta och titta på och vänta på sin tur hela tiden. Vad ska man göra om man får strömavbrott? För det får man ju någon gång ibland.
Även fast det kan vara kul ibland så tycker jag det ändå är roligare när många är medt, och då kan man ju köra charader eller TP eller något sådant. Charader har alltid fått mig att skratta iallafall.


Så om man är många tycker jag man ska hålla sig till sällskapsspel, om man är färre (upp till 4 personer) ska man nog hålla sig till playstation/x-box.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0