Picknick ute i värmen

Ny solig dag och idag händer det en hel del. Ska bl.a. plugga lite men sen runt 3 tiden ska jag iväg till älsklingens jobb. Han ska stanna kvar ett tag efter jobbet och fixa klart med det sista på bilen. Ska göra en liten picknick av det hela så tänkte göra en god kycklingsallad och köpa lite färskt bröd till det. Idag blir det dock solkrämen på. Brännan har lagt sig från igår men vill inte riskera ännu mer bränna så det får bli solkräm idag.

Lite surt är det ändå. Min bror och min syster har fått mammas pigment och blir lätt bruna. Jag har självklart fått pappas pigment och blir röd som en kräfta så fort jag är ute i solen länge. Den minsta solskyddsfaktorn jag har på sommaren är 25, 20 om jag har tur. Men är hellre skyddad än bränd så det är nått man får lära sig att leva med. Blir lite brunare varje sommar så det kanske vänder om några år :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0