Gissa vad som hände mig

Om en timme drygt ska jag hämta upp älsklingen från arlanda, får sällskap av hans bror som är snäll och följer med. Glömde förresten säga en sak som hände mig imorse. Åkte på min första poliskontroll, alkotest alltså. Första gången någonsin sen jag fick körkortet för 1½ år sedan. Trodde jag skulle vara nervös, det är ju alltid det första gången men det gick hur bra som helst. Eller inte hur bra som helst kanske, när jag svängde av vägen för att stanna vid dem så stängde jag av bilen. Tyckte det var en självklar sak men när bilen är avstängd så kan man ju inte få ner fönstret. När jag väl startat bilen så fick jag inte ner fönstret, tryckte på rätt knapp men drog den uppåt istället för nedåt. Polisen måste trott att jag var korkad eller nått. Fick ner fönstret sen iallafall. Men när jag skulle ta fram körkortet så fick jag knappt ut det ur plånboken. Utöver detta gick alkotestet bra. Kanske var lite nervös trots allt.



Känns så skönt att ha färgat håret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0